دیدگاه
بدون شک بازار ایران با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر، با تنوع فرهنگی و اقلیمی گسترده، یکی از جذابترین بازارها برای توسعه کسب و کارهای داخلی و بینالمللی است.
موفقیت در این بازار مستلزم مطالعه موارد زیر است:- شناخت صحیح از موانع تجاری (تعرفهای و غیرتعرفهای) شامل گمرکات، بروکراسی، موانع اقتصادی و سیاسی، استانداردها، مجوزها و گواهیها، اتحادیههای تجاری و غیره
- تجزیه و تحلیل محیط بازار مربوط به صنعت مورد نظر، شامل تجزیه و تحلیل رقبا، تامینکنندگان مواد اولیه، مشتریان و محصولات جایگزین.
- تعیین بازارهای هدف با توجیه اقتصادی
- شناخت کانالهای توزیع فعال و شرکای تجاری قابل اعتماد برای توسعه کسب و کار